יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

אינטרלוד: פיקניק יומולדת

"ד'", קראתי. "אתה יכול לבוא רגע להציץ בעוגה"?


הוא נאנח, גרר את עצמו מהספה ובא למטבח להביט.

"טוב, בסדר" אמר. "אני אשתין על זה".

העוגה היתה עוגת הגבינה של ילדותי לקראת פיקניק היומולדת שלי, שפינטזתי עליו מזה זמן. צל, ברווזים, מים, פארק הירקון. מה יכול להיות יותר כיף?

ורגוע.

רגוע כמו כל היום הזה. קמתי מאוחר, הכנתי עוגות להנאתי (אז ביקשתי מדרור לחוות את דעתו לגבי העיצוב - האם מספיקה שכבת גבינה אחת או צריך שתיים מתחת לציפוי? דרור הכריע על אחת, מעליה עוד שכבת ביסקויטים וציפוי, לא משתן), סידרתי משחקי חברה...

וקמתי מהכסא ב-15:29 כדי לגלות שלוש שיחות שלא נענו מהטרמפ שלי וסמס אחד - "אצלך בעוד 12 דקות".

הוא נשלח תשע דקות קודם. שלוש דקות ורוצו. נעלתי נעליים, דחפתי את כל הציוד לשקית, חזרתי במהירות לטרמפ ("שלוש דקות אצלי, כן?"), וגיליתי ששכחתי לצפות את העוגה...

לקחתי בזריזות את הקצפת שהכין דרור וערבבתי לתוכה מעט ג'לטין כדי למצק אותה.

איזו טעות.

הקצפת התפרקה מיד והפכה נוזלית לחלוטין. לא חשוב, תכף זה יתמצק. שפכתי הכל על העוגה, לקחתי אותה ביד ו...

מיד שפכתי על עצמי חצי מהציפוי הנוזלי עדיין.

אני ממש מתפלאה שהשכנים לא קראו למשטרה לשמע הצרחות שלי.

דרור התכופף לנקות את הרצפה ואילו אני צעדתי כמו שאני, שמלה והכל, לתוך המקלחת. למזלי השמלה היתה מבד סינתטי משובח והתנקתה מיד. נוטפת מים לקחתי את שאר החבילות וירדתי עם דרור לטרמפ.

הוא הגיע לפני כי הרוח העיפה את מכסה ניר האלומיניום של התבנית החד-פעמית והייתי צריכה לסטות כדי לזרוק אותו. אבל בסופו של דבר, איחרתי רק בעשר דקות לטרמפ שלי, ואפילו לא הרסתי לו לגמרי את הריפוד עם השמלה הרטובה.

הפיקניק היה כיף, רגוע, מוצל וברווזי כמו שקיויתי (עד שהחליטו האורחים להעביר אותו לנקודה נטולת דשא אך עתירת מנגלים) והעוגה חוסלה עד הפירור האחרון. בצער מה הלכנו עם רדת החושך. אני מקווה לעוד כאלה בעתיד.

לסיכום, הנה המתכון לעוגה:

מרכיבים:
750 גר גבינה לבנה שמנה
8 חלמונים
400 גר סוכר
50 גר ג'לטין
600 סמ"ק חלב
500 סמ"ק שמנת מוקצפת
תמצית וניל, קורט מלח

הכנה:
להמס את הג'לטין בקצת מים חמים.
להרתיח חלב+סוכר+וניל+מלח
להוסיף חלב לחלמונים תוך בחישה והשואת טמרטורה
להוסיף ג'לטין מומס
לקרר התערובת, להוסיף לגבינה
להוסיף בזהירות את הקצפת
לצקת תערובת על בסיס ביסקויטים, בישקוטים, פרי...

תוספת של אבא שלי:
שכבת ביסקויטים רטובה + פרי+ ג'לי (אני טבלתי את הביסקויטים בקפה עם קצת בייליס, אבא שלי טוען שבילדותי הרטיב אותם בחלב).
הכנתי רק חצי מהכמות, עם ציפוי קצפת. למי שמשנה לו - את הג'לטין אפשר להחליף באגר אגר, שהוא ג'לטין צמחוני המופק מאצות.

*הערת אגב - מיצי לא שכחה שטרם סיימה את סיפורי לונדון. אלה יחזרו ממש בקרוב. עם הקוראים הנאמנים הסליחה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה